Οι κεραυνοί του Κατατούμπο στη Βενεζουέλα. Η λίμνη Maracaibo στη βορειοδυτική Βενεζουέλα έχει τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό κεραυνών (~200 κεραυνοί ανά τετρ. χλμ και έτος) σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλη περιοχή του πλανήτη μας. Οι ηλεκτρικές αυτές εκκενώσεις επιδρούν περιστασιακά στις ζωές ανθρώπων και ζώων (π.χ. βοοειδή) και συχνά επηρεάζουν τις οικονομικές δραστηριότητες όπως η εκμετάλλευση του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.

…Ότι οι πλανήτες δημιουργούν τον …κακό τους τον καιρό!

Προκειμένου να δημιουργηθούν πλανητικά καιρικά φαινόμενα, απαιτείται -ακριβώς όπως και στη Γη- η ύπαρξη πηγής ενέργειας και ατμόσφαιρας. Κάθε πλανήτης διαθέτει μια εσωτερική πηγή ενέργειας. Για τους αέριους πλανήτες, όπως ο Δίας, ο Κρόνος και ο Ποσειδώνας, η πηγή αυτή είναι εσωτερική, δηλαδή τα καιρικά τους φαινόμενα (καταιγίδες, άνεμοι, κ.λπ.) παράγονται εσωτερικά, αφού παράγουν θερμότητα διπλάσια από εκείνη την οποία δέχονται μέσω του Ήλιου. Αντίθετα, βραχώδεις πλανήτες όπως ο Ερμής, η Αφροδίτη, η Γη και ο Άρης, ενεργοποιούν τα καιρικά τους φαινόμενα πρωτίστως λόγω της ηλιακής ακτινοβολίας και της ύπαρξης ατμόσφαιρας γύρω τους.

Η ύπαρξη εσωτερικής πηγής ενέργειας σε έναν πλανήτη είναι δυνατόν να οφείλεται: α) στη βαρυτική συστολή (π.χ. Δίας),  β) στη φυσική διάσπαση ραδιενεργών στοιχείων εντός του πλανήτη, γ) στη βύθιση βαρύτερων μετάλλων στο κέντρο του πλανήτη κατά τη φάση σχηματισμού του από προπλανητικά σώματα (π.χ. Κρόνος, Ποσειδώνας) και δ) σε υλικά που υπάρχουν σε αστεροειδείς και κομήτες, οι οποίοι πέφτουν σε έναν πλανήτη κατά τη φάση σχηματισμού του ηλιακού του συστήματος.

Πηγές