Επιτυχής εκτόξευση για τη διαστημική αποστολή ‘Ελπίδα’ των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στον πλανήτη Άρη

Νέες ελπίδες για τη διαστημική παρουσία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) γέννησε η επιτυχής εκτόξευση του διαστημικού σκάφους Hope (Ελπίδα)  που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 20 Ιουλίου 2020,  00:58 (ώρα Ελλάδας),  με στόχο να φθάσει στον πλανήτη Άρη τον Δεκέμβριο του 2021. Η εκτόξευση του διαστημοπλοίου, που αρχικά ήταν προγραμματισμένη για τις 14 Ιουλίου 2020 στις 23:51 (ώρα Ελλάδας), αναβλήθηκε δυο φορές εξαιτίας των δυσμενών μετεωρολογικών συνθηκών. Πρόκειται για τη δεύτερη αποστολή των ΗΑΕ, καθώς την περασμένη χρονιά (2019) μίσθωσαν για πρώτη φορά  θέση σε ρωσικό πύραυλο Σογιούζ προκειμένου να στείλουν τον πρώτο τους αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Το δεύτερο αυτό εγχείρημα είναι μια ρομποτική αποστολή προς τον κόκκινο πλανήτη, η οποία όμως θα τεθεί σε τροχιά γύρω από αυτόν χωρίς να πραγματοποιηθεί διαδικασία προσεδάφισης. Το σκάφος είναι εξοπλισμένο με επιστημονικά όργανα -δυο φασματόμετρα και κάμερα- με στόχο τη μελέτη της ατμόσφαιρας, του καιρού και των θερμοκρασιακών μεταβολών στον πλανήτη. Το Hope έχει δρομολογηθεί να παραμείνει σε τροχιά για δυο γήινα χρόνια, με σκοπό να καλύψει όλες τις εποχές ενός αρειανού έτους. Έτσι, με την ολοκλήρωση αυτής της αποστολής, τα ΗΑΕ θα γίνουν η πέμπτη χώρα (μετά τις ΗΠΑ, Ρωσία, Ινδία καθώς επίσης και την Ευρώπη) που στέλνει σκάφος είτε σε τροχιά γύρω από τον Άρη είτε στο έδαφος αυτού.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το ένα τρίτο της ομάδας αποτελείται από γυναίκες, καθώς κάτι τέτοιο είναι ασυνήθιστο για τις κοινωνίες των αραβικών κρατών.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκτόξευση της αποστολής εδώ.